Kahel suuremal Harjumaa tee-ehituse objektil on käes kiirete tööde aeg. Järgmisel nädalavahetusel saab paika Urda ja Padula vahel asuv raudteeviadukt, Kurna ristmikul aga rajatakse uue tee põhja.
Saku ja Saue valla piiril asuva Topi ristmiku valmimise tähtaeg on neljandas kvartalis. Praegu on suurematest töödest käimas mitmesuguste teede asfalteerimine. “Tööd on ilusasti graafikus ja oktoobri alguseks peaks kõik valmis olema,” ütles maanteeameti avalike suhete peaspetsialist Allan Kasesalu Harju Elule.
Maanteeviadukt üle Pärnu maantee on saanud peaaegu valmis ilme. Urda ja Padula jaama vahel asuval raudteeviaduktil aga tööd jätkuvad. Viadukti betoonosa on Kasesalu sõnul valmis. Praegul paigaldatakse hüdroisolatsiooni ning seejärel ballastikillustik, liiprid ja rööpad.
Rongid ei sõida
Otsustav nädalavahetus on järgmisel nädalal ehk 19.-20. juulil. “Paigaldamine on kavandatud lükkamisena. Raudtee kõrval valmisehitatud viadukt lükatakse mööda ajutisi talasid oma lõplikule asukohale juba raudtee muldkehas olevate sammaste peale,” kirjeldas Kasesalu. Viadukti lükkab paika Soome ettevõte, kel on suured kogemused selliste operatsioonide läbiviimiseks.
Et töid ei saa teha rongide sõitmise ajal, siis on liiklus raudteel kahel päeval 48 tunni jooksul häiritud. “Katkestus on planeeritud 19. juuli keskööst kuni 20. juuli keskööni. Asendusvedu toimub sellel ajal Keila ja Pääsküla vahel bussidega,” selgitas Kasesalu.
Pärast viadukti paikalükkamist alustatakse samas ümbruses tee-ehitustöödega, mida seoses viadukti rajamisega ei olnud seni võimalik ette võtta. Tööd on graafikus, ja kui suuremaid üllatusi enam ei tule, siis valmib objekt oktoobriks.
Kurna ristmik, neli rida
Teine suur ehitusobjekt on Kiili ja Rae piirimail asuv Kurna ristmik. Liiklussõlme ehitus algas tänavu kevadsuvel ning selle valmimistähtaeg on järgmise aasta lõpp. Seega on suurem jagu töid veel ees. “Luige-poolses osas käib osaliselt juba uue tee põhja ehitus. Tartu maantee poolses otsas paistavad olemasoleva tee kõrval põllult alles uut teed tähistavad markeerimisvaiad. Alustatud on viadukti kaldsammaste rajamisega,” ütles Allan Kasesalu. Koos eritasandilise ristmikuga ehitatakse neljarajaliseks ka Tallinna ringtee 4,4-kilomeetrine lõik Jüri ristmikust kuni Kurna sõlmeni.
Projekti sisse mahub ka Kurna-Tuhala maantee 2,7-kilomeetrise lõigu ehitamine kaherajaliseks teeks ning muudki. Ehitavad ühispakkujatest RTS Infraehitus OÜ ning Rand ja Tuulberg AS.
Teave
Remonditakse ka Paldiski maanteed
- Paldiski maanteel Vääna ristmikust kuni Keilani alustati teisipäeval freesimistöödega. Teele rajatakse uued killustiku- ning kompleksstabiliseeritud alused ja kaks asfaltbetoonist kihti. Samuti ehitatakse ümber ristmikke.
- Tutermaalt kuni lõigu lõpuni ehitatakse 2,5-kilomeetrine jalg- ja jalgrattatee. Töid teeb Nordecon ASja aega on selleks neli kuud.
- Valingu ja Keila vahelise teelõigu ehitus on eelprojekteerimise järgus. Ehituse algus on määratud aastasse 2019. Muuhulgas on kavas ehitada ka uus raudteeviadukt Saue ja Valingu vahele.
- Vaata lisa ka www.mnt.ee.