Ebakindel majanduskeskkond sunnib toidukaupmehi ja -tööstusi investeeringuid edasi lükkama (0)
Article title
Dayton Group on juhtiv toidukaupluste, toidutööstuse ja toitlustusasutuste tehnikatarnija. Foto: Sven Tupits, Stuudio Fotogeen

Kauplustele, toitlustusettevõtetele ja tööstustele tehnikat tarniva Dayton OÜ tegevjuhi Marko Sauemägi sõnul on mullu augustis 25 protsendiga haripunkti saavutanud inflatsioon ja kiiresti tõusnud intressimäärad sundinud kliente oma investeeringuid uutesse tehnilistesse lahendustesse edasi lükkama, mis omakorda on toonud kaasa hooldustööde mahu kasvu.

„Kuna inflatsioon on viinud müügimahud langusesse ja intressitõus muutnud laenamise oluliselt kallimaks, eelistatakse juba soetatud seadmeid kauem töös hoida ja väljavahetamise asemel remontida,“ rääkis Sauemägi. „Seda näitab ka meile endile lisaks järjepidevalt juurde lisanduvatele klientidele olemasolevate klientide selgelt tõusnud hooldustööde väljakutsete arv.“

Sarnaselt paljude teiste ettevõtetega on ka Daytonil viimastel aastatel olnud vaja ületada palju väljakutseid seoses kulude hüppelise kasvuga ning ka kaupade pikkade tarneaegadega, mis on tingitud komplekteeritavate seadmete teatud komponentide puudumisest.

„Selles keskkonnas oleme jäägitult keskendunud oma klientide arengu- ja tegevusplaanide toetamisele uute kontseptsioonide väljatöötamisel, energiasäästu tegevuskavade toetamisel ning veelgi parandanud pakutavate hooldustööde efektiivsust ja kvaliteeti,“ lisas ta.

Uued trendid kaubanduses

Hoolimata ebakindlatest aegadest majanduses on toidupoodides maad võtmas uued trendid. „Järjest rohkem on poodides näha näiteks iseteenindusega valmistoidulette, sest inimesed soovivad oma lõunasöögi kiiresti ja ilma järjekorras seismata ise kokku panna,“ märkis Sauemägi. „Iseteenindusega valmistoiduleti lisamine on praeguseks muutunud uute kaupluste avamisel ja olemasolevate renoveerimisel iseenesestmõistetavaks.“

Kasvav teadlikkus tervisliku toitumise olulisusest on toidupoodidesse toonud aga ka mahlapressid ja isegi ananassiviilutajaid, kus klient saab ennast ise teenindada. „Toidupoodides on pidevalt lisandumas uusi tehnilisi lahendusi ja klientide soe vastuvõtt julgustab ka järjest uute kontseptsioonide ning lahendustega välja tulema,“ lisas Sauemägi.

„Kokkuvõtvalt võib öelda, et iseteenindus on kauplustes järjest kasvav trend, seda alates toodete kaalumisest müügisaalis kuni kauba eest tasumiseni välja,“ märkis Sauemägi.

 

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.