OÜ Go Track alustas Hagudi lähedal Liiva-Rapla raudteelõigu remonditöid, mille lõpul on võimalik kogu lõigul sõita kiirusega kuni 120 km/h ning sõiduajad muutuvad lühemaks.
Tööde esimeses etapis vahetab Go Track välja või rekonstrueerib kogu raudtee pealisehitise ehk ballasti, rööpad ja liiprid. Saastunud ja mittekõlbuliku killustiku eemaldamiseks telliti Valgevenest spetsiaalne ballastieemaldusmasin, mis suudab ühe ööga eemaldada killustiku keskeltläbi 200-meetriselt raudteelõigult. Rekonstrueerimistööde tulemusena tõuseb kogu lõigu võimalik sõidukiirus ning vähenevad müra ja vibratsioon.
“Konkreetsed sõiduajad sõltuvad eelkõige sõidugraafikutest, ent remonditööd loovad eelduse kuni kümneminutiliseks ajavõiduks Tallinn-Rapla marsruudil,” ütles Edelaraudtee Infrastruktuuri AS juhatuse esimees Rain Kaarjas.
Esimeses etapis tehakse remonti Kohila-Rapla lõigul, pärast mida kolib remont üle Kiisa-Liiva lõigule. Juulis algava teise etapi käigus vahetatakse lisaks killustikule raudteel ka liiprid ja rööpad. “Viimane kapitaalremont tehti nendes kohtades aastatel 1988-1989, mil plaaniti kogu lõik elektrifitseerida,” lausus Kaarjas. “Siis muutus aga riigikord ja asi jäi katki. On selge, et raudtee vajab kaasajastamist.”
Lisaks raudteele remonditakse ka ülesõidu- ja ülekäigukohad, sillad, truubid ja lammutatakse viadukt Valdeku raudteeülesõidust umbes 800 meetri kaugusel Kiisa suunal. Peatöövõtja OÜ Go Track tegevjuhi Kalvi Pukka sõnul püütakse remondiga inimesi häirida nii vähe kui võimalik ning nädala sees on võimalik rongidega endiselt igapäevaselt sõita. “See ei ole Eestis päris tavapärane, et töid tehakse reisijate minimaalseks häirimiseks rongiliiklusest vabal ajal öösiti ja nädalavahetustel,” ütles Go Tracki tegevjuht Kalvi Pukka. “Teeme töid öösel, vaid nädalavahetustel asendab Elron laupäeval kella 10st hommikul pühapäeval kella 17ni rongid bussidega.”
Raudteele paigaldatavad uued pikkrööpad tellitakse Hispaaniast, ehitusel vajaminev graniitkillustik tuleb Rootsist laevaga Pärnusse ning toimetatakse sealt rongidega edasi ehitusplatsidele. Uued liiprid toodab Swetrak AS Rakveres.
Liiva-Rapla raudteelõigu remonditööd kestavad hiljemalt 31. oktoobrini 2017. aastal. Sõiduplaanid ning operatiivne reisiinfo asendusbusside ja muude praktiliste asjaolude kohta on leitav Elroni kodulehelt http://elron.ee/tapa-tartu-ja-liiva-rapla-raudteeremont-soiduplaanid-ja-praktiline-info/.