Tabasalu kooli uueks direktoriks valiti Olga Saikovskaja, kes asus koolijuhina ametisse 9. augustil.
„Konkurss koolijuhi kohale ei olnud lihtne. Erinevates voorudes olid põhjalikud arutelud kandidaatide tugevuste osas,“ sõnas Harku abivallavanem Robert Lippin. Olga Saikovskaja viisid lõppvooru tema õpetajakogemused ja senisest koolijuhi tööst tulenev juhtimiskogemus ja selge arusaam ning plaan, kuidas peaks edasi liikuma. Samuti tema tasakaalukas, aga selgelt tulevikku vaatav lähenemine. Need peaksid tagama Tabasalu kooli jätkusuutliku arengu, usub Robet Lippin.
Üle kümne aasta töötas Olga Saikovskaja Tallinna prantsuse lütseumis vene keele õpetajana, seejärel, aastatel 2015– 2023 Kostivere kooli direktorina. Tabasalu kooli uus direktor on lõpetanud Tartu ülikooli, aastast 2022 on Olga Saikovskaja ka Harjumaa koolijuhtide ühenduse juhatuse liige.
Alustab lastevanemate kool
„Olen suure huviga jälginud Harku valla haridusasutuste kiiret arengut. Nüüd hindan väga kõrgelt võimalust kuuluda kohaliku haridusvõrgustiku eestvedajate hulka. Tabasalu kooli direktorina tahan keskenduda hästi toimiva õppe- ja töökeskkonna arendamise jätkamisele. See soodustab ennastjuhtiva õppija kujunemist ja õppeprotsessi mitmekesistamist kaasaegsete õppemeetodite abil,“ sõnas Olga Saikovskaja.
Koolijuhi peamine ülesanne on sellise koolikeskkonna loomine, mis toetaks iga õpilase mõtestatud iseseisvust ning võimetekohast osalemist õppeprotsessis, lisab Olga Saikovskaja. Uuel direktoril on muuhulgas plaanis suurendada lastevanemate kaasatust lastevanemate kooli käivitamise abil.
Lastevanemate kooli eesmärk on saavutada nii õpetajate kui ka õpilaste ühtne arusaam õppeprotsessi kujundamisest ning tõsta lastevanemate teadlikkust kaasaegsete kasvatuspõhimõtete osas.
„Lastevanemate kooli eesmärk on saavutada nii õpetajate kui ka õpilaste ühtne arusaam õppeprotsessi kujundamisest ning tõsta lastevanemate teadlikkust kaasaegsete kasvatuspõhimõtete osas,“ ütleb direktor. Lisaks loodab ta Tabasalu koolile Erasmuse kaudu leida lisavõimalusi õpetajate ja õpilaste õpirännete korraldamiseks erinevatesse Euroopa Liidu riikidesse.
Euroopa tõusis esirinda
Esimesel koolipäeval uue koolipere ette astudes tahab Olga Saikovskaja kõnelda oma lemmikraamatust – „Inimkonna lühiajalugu. Sapiens.“ Tegemist on Iisraeli teadlase Yuval Noah Harari kirjutatud teosega. „Selles raamatus põhjendab teadlane, miks just Euroopa tõusis 20. sajandil arenenud maailmas tippu nii majanduses, teaduses kui ka kultuuris,“ põhjendab direktriss oma valikut.
Ajalukku tagasi vaadates joonistub välja huvitav asjaolu, kui eurooplaste laevad käisid uusi maid avastamas, ei lootnud nad nende reisidega ainult lisaterritooriume võita, et oma võimu kehtestada ja rikkust koju tuua, nagu see oli kombeks teistel ambitsioonikatel rahvustel Kesk- Aasias ja Kaug-idas. Iga suurema ekspeditsiooniga saadeti Euroopast kaasa grupp teadlasi, kes uurisid loodust, maavarasid, keeli, kultuure, ajalugu. Nii sündisid maailma kaardid, arenesid humanitaar- ja loodusteadused. Erinevate rahvuste ja kultuuride mosaiigist sündis tervikpilt inimkonna ajaloost. Eurooplased muutusid tänu sellele aina targemaks ja tugevamaks.
„Ka õppeaastat saab võrrelda uurimisreisiga kaugele maale. Alustame uue õppeaastaga teekonda, mis on täis avastusi, üllatusi, sõpru, emotsioone ja muidugi teatud pingutusi,“ kõneleb direktor. Uurimisreisile võtame kaasa ka meie uued koolipere liikmed, esimese klassi õpilased. Kogenud reisijad saavad olla uustulijatele toeks ja abiks. Meil on targad kaptenid – meie õpetajad ning suured laevad ehk siis meie koolimajad. Pidage meeles, et selleks, et reis sujuks hästi, tuleb kaptenite sõna kuulata ja laeva korras hoida! Sellised on need mõtted, mida direktriss Olga Saikovskaja tahab 1. septembril oma õpilaste ja kolleegidega jagada.
Robert Lippin, Harku abivallavanem: uuel direktoril väljakutseid jagub
Tabasalu koolis hakkab sel õppeaastal õppima 1166 õpilast. See number ütleb, et tegu on mammutkooliga. Tänane Tabasalu kool tegutseb kolmes õppehoones, millest üks paikneb teistest eraldi, Merikülas. Kõik see tingib vajaduse leida tasakaal erinevate ootuste vahel. Ootuste vahel, mille esitavad uuele juhile tema õpilased, kaaspedagoogid ja valla haridusjuhid. Valla haridusjuhtidel on plaanis nihutada koolipäeva algus hilisemaks ja üle minna 80 minutilistele tundidele. Eks see kõik ole uuele direktorile paras väljakutse.