Balti riikide suurim kasutatud autode müüja Longo Group plaanib tänavu avada oma teise müügiesinduse Tallinnas ning otsib võimalusi laienemiseks Tartusse ja Pärnusse.
“Kui praegu on meil esindused Tallinnas Lasnamäel ja Narvas, siis soovime avada täiendava müügiesinduse ka pealinna läänepiirkonnas. Samuti plaanime laieneda Tartusse ja Pärnusse, et pakkuda oma teenuseid laialdasemalt üle Eesti,” ütles Longo Groupi Eesti tegevjuht Rainer Uukkivi.
Ettevõte on alustanud sobilike müügikohtade otsingut ning on avatud kinnisvarapakkumistele. Laienemisplaanide eesmärk on tugevdada Longo positsiooni Eesti turul, kus ettevõte müüb juba praegu ligi 1000 kasutatud autot aastas, olles sellega siinse turu liider.
Longo tegutseb lisaks Eestile ka Lätis, Leedus ning Poolas, omades müügiesindusi Riias, Jelgavas, Vilniuses, Kaunases, Klaipedas, Šiauliais, Panevėžyses ning Poola linnades Bialystokis ja Lublinis.
“Meie konkurentsieelis seisneb mitmel turul korraga tegutsemises, mastaabisäästus ja ühtselt juhitud varudes, mis muudab meie tegevuse konkurentidest tõhusamaks,” selgitas Uukkivi. Ettevõtte eesmärgiks on pakkuda klientidele läbipaistvat ja usaldusväärset kasutatud autode ostukogemust, mida toetab nende tegutsemine erinevatel turgudel.
“Eelmise aasta lõpus viisime edukalt läbi võlakirjaemissiooni, mille käigus kogutud kapital võimaldab meil realiseerida oma kasvuambitsioone,” selgitas Longo Groupi asutaja ja juhatuse liige Edgars Cērps. “Oleme neid vahendeid juba strateegiliselt investeerinud olulistesse äriprotsessidesse ning jätkame investeeringutega käibekapitali, mis on vajalik sõiduautode laoseisu märkimisväärseks suurendamiseks ja müügivõrgu laiendamiseks kõigil turgudel.”
Lisaks müügiesinduste rajamisele panustab ettevõte juba viimased kuus aastat väga sihipäraselt veebimüüki. Iganädalaselt külastab Longo Groupi veebikeskkonda üle 250 000 unikaalse külastaja. Selle jaoks soetas Longo esimesena Balti riikides täisautomaatse 3D-fotostuudio, mis pildistab igat sõidukit enam kui 455 eraldiseisva nurga alt ja pakub lisaks fotogaleriile ka 360° virtuaaltuuri. Lisaks annab ettevõte Hollandist ja Belgiast imporditud kasutatud autodele kaasa riiklikust autoregistrist RDW-aruande, mis sisaldab teavet selle omaniku ja läbisõidumõõdiku näidu kohta.
Kuigi Longo Group on juba praegu Balti riikide turuliider, hõlmab ettevõte ainult ligikaudu 1% kogu Baltikumi kasutatud autode turust, mille kogumaht ulatub hinnanguliselt 4 miljardi euroni. Võrdlus teiste sarnaste turgudega, nagu Soome ja Tšehhi, näitab, et juhtiv edasimüüja võib saavutada kuni 8-10% turuosa, mis viitab märkimisväärsele kasvupotentsiaalile.
Longo Groupi kasvupotentsiaali on tunnustanud ka Financial Times, kes lisas ettevõtte 2024. aasta FT 1000 edetabelisse, mis koondab Euroopa kiiremini kasvavaid ettevõtteid.