Sügise saabudes liiguvad hobisõidukid talvekorterisse. Mida pidada silmas sõidukite hoiustamisel? (0)
Article title
Foto pexels.com

Sügise saabudes paigutatakse talvekorterisse erinevad hobisõidukid – olgu tegemist hobiautode, mootorrataste või kaatritega. Kindlustusselts Gjensidige tuletab meelde, millega tuleks arvestada sõidukite ületalve hoidmisel ning sobiva hoiukoha valikul vältimaks võimalikke kahjusid ja seeläbi vara väärtuse langemist.

„Sõidukite talvisel hoiustamisel peaks kindlasti veenduma, et hoiustamise koht ei asuks väga niiskes kohas või alal, mis võib asuda tavapäraste üleujutuste piirkonnas. Vältimaks kondents- või vihmavee tilkumisest tekkida võivad kahjustusi, võiks sõiduki katta vastava kattega, mis kaitseb nii tolmu kui ka peale tilkuva vee eest,“ lausus Gjensidige Eesti filiaali juht Raido Kirsiste.

Pikaajalisel hoidmisel kohas, kus eelmainitud riskid võivad täituda, peaks Raido Kirsiste sõnul sõidukit käima regulaarselt kontrollimas ning soovituslikult vähemalt üks kord kuus katte maha võtma ja tuulutama. „Probleemiks võib saada pikemal parkimisel ka talvel teedele puistatud sool ja maa-alused parklad. Sellisel juhul oleks mõistlik sõiduk enne pikemale hoiustamisele jätmist võimalusel ära pesta,“ lisas ta.

Eraisikud saavad oma sõidukit kindlustada talviseks perioodiks tavapäraselt läbi kaskokindlustuse ja seda üldiselt kuni 15 aastat vana sõiduki puhul. „Hobisõidukid võivad olla aga palju vanemad ning kui nendele pakutakse kindlustuskaitset, siis seal võib olla kas väiksem kaitse ulatus või suurem omavastutuse määr. Kodukindlustuse kaitse alt mootorsõidukeid tavapäraselt ei kindlustata,“ selgitas Raido Kirsiste. Juriidilise isikule kuuluva sõiduki korral kehtib eraisikuga analoogne loogika ja kõik sõltub konkreetsest juhtumist.

Harjumaal sõidukite hoiustamisega tegeleva Sterotek Garage esindaja Urmas Kibur lausus, et hobisõidukite talvekorterisse toomine on praegu juba alanud. Tema sõnul on autoomaniku jaoks valiku tegemisel kindlasti olulised hoiukoha siseklimaatilised tingimused. „Ruum peab olema soe ja kuiv ning temperatuur ja õhuniiskus paigas, et vara säiliks. Oma autohoius ei paigaldanud me samuti põrandakütet, vältimaks selle mõju rehvidele.“

Urmas Kiburi sõnul pole hoiuruumis päikesevalgust, et auto värv ära ei pleekiks. Samuti liigutatakse sõidukeid aeg-ajalt ning hoitakse autode akud laetuna. Autohoius on kasutusel erinevad turvalahendused ning tule takistamiseks on paigaldatud sprinkleritest efektiivsem veeudu süsteem.

„Autohoiu hoonele on tehtud varakindlustus, mis katab hoone endaga ja klientide varaga seotud kindlustusjuhtumid. Kindlustuskaitse eeldab, et sellistel hoonetel oleks kasutusluba ning täidetud tuleohutusnõuded vastava tegevuse osutamiseks,“ sõnas Urmas Kibur. Ta lisas, et turvaliste tingimuste pakkumine klientidele on oluline, kuna hoiustatavate sõidukite seast leiab nii investeeringuobjekte kui ka selliseid, millel on omaniku jaoks suur sentimentaalne väärtus.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.