Haldusreformiga ollakse Harjumaal jõudmas etappi, kus vabatahtlikele liitumistele võivad järgneda sundliitmised.
“Haldusreformi Põhja-Eesti piirkondlik komisjon saatis meile komisjoni otsuse 3. novembril 2016, milles andis teada, et kui Raasiku vald ei alusta ise ühinemisläbirääkimisi, liidetakse ta Anija ja Aegviidu valla ühinemisel tekkiva omavalitsusega,” selgitas Anija vallasekretär Heldi Laks.
Piirkondliku komisjoni esimees on Kaia Sarnet. “Otsuse sisu oli, et kui Raasiku ise ei algata vabatahtlikke läbirääkimisi kuni 1. jaanuarini 2017, siis soovitab komisjon Raasiku ja Anija liitmist,” rääkis Raasiku vallavanem Raivo Uukkivi.
Kuidas vallad reageerivad?
Raasiku vallavolikogu arutas haldusreformi Põhja-Eesti komisjoni ettepanekut 8. novembril ja otsustas sellega mitte nõustuda. 9. novembril teavitas Uukkivi komisjoni volikogu otsusest kirja teel.
Mida teeb Anija? “Võimalikku ühinemist arutatakse tänasel (10. novembri – A.T.) erakorralisel ühisel volikogu istungil koos Aegviidu volikoguga,” teatas Heldi Laks neljapäeva pärastlõunal.
Komisjoni otsus Anija ja Aegviidu ühinemist ei muuda. “Raasiku ühinemine ei mõjutaks Aegviiduga läbirääkimisi, sest ühinemisläbirääkimistes oleme juba jõudnud lõpusirgele. Novembrikuus on kavas kinnitada mõlemal volikogul ühinemisleping,” lisas Laks.
Kestab 5000-kampaania
Raasiku pole loobunud kampaaniast aastavahetuseks 5000 elanikku siiski täis saada. 27. septembril nimelt otsustas Raasiku vallavolikogu läbi viia konkursi kampaaniameistri leidmiseks. “11. oktoobril volikogus otsustati, et parim oli pakkumine, mille tegijaks on OÜ Midfield,” meenutas Uukkivi. Midfieldi juhatuse liige on reklaamiärimees Paavo Pettai.
“Kampaania algas 1. novembril ja esimese nädala saldo oli 30 tulijat (sealhulgas 2 sündi) ja 6 lahkujat (sealhulgas 3 surma) ehk lisandus 24 inimest ehk keskmiselt 3,4 ühe kampaaniapäeva kohta. Üldse on aasta algusest alates lisandunud 101 inimest,” täpsustas Uukkivi.
“Kampaania kestab ikka detsembri lõpuni, seega rohkem kui neli nädalat. Jätkame ikka plaani kohaselt – treileritel kampaania sõnumite edastamine, liiklusvahenditel sama sõnumi edastamine, sealjuures on oodatud kõik soovijad kleepsu oma autole kleepima. Asutustes on visuaalne info ikka sama sõnumiga. Internetis on kaasatud Facebook, Delfi, Google, võimalused, kus sihitakse infot meie piirkonnas sisselogivatele arvutikasutajatele. Lisaks veel otsepostitused erineva infoga. Kaasatud on ka aktiivsed külade esindajad,” selgitas Uukkivi.