Kes on käinud Naissaarel, on küllap kokku puutunud vedurijuhi Peedo Lehtlaga ehk Petkaga, kelle legendaarne rong oli kokku klopsitud külmkapist, pesumasinast ja Suzuki mootorist.
Saare maskotiks muutunud mees oleks järgmise aasta 20. juulil saanud 70-aastaseks, kuid saatus tahtis teisiti.
Õigupoolest jupsis muuhulgas Rähnipesa kõrtsi pidanud Lehtla tervis juba pikemat aega, sest Naissaare külastajatele napsu müünud mees ei öelnud ka ise vägijookidele ära.
Novembris oli ta nädal aega haiglas. Tagasi saarele sai mees 30. novembril sõbra kaatriga, kuid tervis ei näidanud paranemise märke.
5. detsembri õhtul tabas Lehtlat haigushoog. Lehtla viidi Põhja-Eesti regionaalhaiglasse. Surm saabus ööl vastu esmaspäeva 00.30.
Naissaarlastele, keda on kokku kümmekond, edastas kurva uudise lahkunu tütar Anne-Maria Paljak.
Jumalateenistus kadunukese auks peetakse kahel päeval ja kahes kohas. 11. detsembril kell 12 toimub see Tallinnas Rüütli tänaval Rootsi-Mihkli kirikus, 12. detsembril kell 12 Naissaare Maarja kirikus. Mulda sängitatakse Lehtla Naissaare surnuaiale.
Varasemalt Ida-Virumaal elanud Peedo Lehtla pages Naissaarele üheksakümnendatel, sest kaitseliitlasena osales ta Jõhvi viadukti juures aset leidnud tulistamises, mille käigus hukkus inimene. Ballistiline ekspertiis näitas, et surmav kuul oli pärit Lehtla püssi rauast.
Pelgupaigast sai uus kodu. Et elamiseks oli sissetulekuid vaja, hakkas Lehtla Naissaare lõunaotsas pidama Rähnipesa kõrtsi ja sõidutama huvilisi mööda kohalikku kitsarööpmelist raudteed, mille tsaariaja lõpuaastatel rajas Vene kroonu.
Esialgu alustas Lehtla sõite 14-tonnise nõukogude diiselveduriga TU6A. Et TU6A oli saare lagunenud rööbaste jaoks liiga raske, ehitas Lehtla väiksema ja kergema veduri saarel vedelevast vanarauast.
Rannarahva Muuseum, mis Naissaare raudteed haldab, keelas Lehtlal rongisõidud nelja aasta eest ära. Mehel nimelt polnud rongijuhi lube ja nende hankimist ta vajalikuks ei pidanud.
Selleks ajaks oli eriskummaline sõiduriist aga juba kuulsust kogunud nii Harjumaal kui kaugemalgi, mis omakorda andis Viimsi vallale impulsi alustada Naissaare raudtee renoveerimist.