Harjumaal tegutsevatest kauplusekettidest on toidu kojuviimise teenust hakanud pakkuma nii Maxima, Selver kui COOP.
Ehkki inimestele meeldib poes kaupa käega katsuda, vaadata ja leti juures otsustada, levib üha enam kauba kojutellimise komme.
Harjumaal väljaspool Tallinnat tegutseb 15 Maxima struktuuriüksust. “Nende hulka kuuluvad Keila, Kiili, Maardu, Paldiski, Saue ja Viimsi kauplused, samuti Maardu linnas asuvad tootmistsehhid ja Rae vallas paiknev logistikakeskus,” selgitab kommunikatsioonijuht Katja Ljubobratets.
Toidu kojuviimisega alustas Maxima
E-Maxima on Eesti esimene toidu- ja esmatarbekaupade internetipood, mis käivitati 2015. aasta veebruaris. “Esimestel kuudel teenindas e-Maxima eestimaalasi vaid pealinna piires. Praeguseks on meie jaeketi e-poe teeninduspiirkond laienenud 90 Harjumaa asula võrra,” ütleb Ljubobratets.
Esimesel tegevusaastal kujunes e-Maxima regulaarseks ostukohaks 16 000 perekonnale. Kõige usinam ostja tegi selle aja jooksul kokku 112 tellimust, kõige suurem ostusumma oli 3012 eurot.
Maxima arvestab kaupade kohaletoimetamise ajaks kuni kaks tundi. “E-Maximast on võimalik ööpäevaringselt tellida üle 12 000 erineva toidu- ja esmaterbekauba,” väidab Ljubobratets. “Juunikuus osutus kõige populaarsemaks kaubaks värske kanaliha, mis omamoodi täheldas suve saabumist ja aktiivse grillimishooaja algust.”
Selveris juba kaheksa kuud
Väljapoole Tallinna jääb Harjumaa piiridesse neli Selverit (Keila, Peetri, Saku ja Viimsi). Kaudselt võib Harjumaa poodideks lugeda ka kohe linna piiril paiknevaid Pääsküla ja Kakumäe Selvereid.
“E-Selver hakkas Tallinna ja Harjumaa teatud piirkondade klientidele kaupade kojuveoteenust osutama alates 9. novembrist 2015. Alates e-Selveri alustamise hetkest hakkab kojutellimise teenuse kasutajate arv lähenema 10 000 kliendini,” selgitab e-Selveri juht Gunnar Obolenski.
“Minimaalselt jõuab kaup sihtkohta neli tundi peale tellimuse esitamist, aga eeldusel, et tellimuse vormistamise hetkel on valitud tarneaken veel vaba. Enamus tellimusi täidetakse siiski ööpäeva jooksul,” väidab Obolenski.
“Ostetakse igapäevast toitu, sealhulgas värsket puu- ja köögivilja ja esmatarbekaupu. Mugava kojuveoteenuse tõttu on e-poest ostetavate kaupade koguse suuremad kui tavapoes, seda eriti just mahult suuremate – tualettpaber, mähkmed – ja kaalult raskemate toodete – joogid, kassiliiv – osas,” täpsustab Obolenski.
“Kaupade tasuta kojuvedu toimub alates 39,99 eurosest ostusummast ja keskmine tellimus ületab seda summat märkimisväärselt,” väidab Obolenski. Suurimad ühekorraga tellitud ostukorvide maksumused ulatuvad Selveris kahe tuhande euro piirini.
COOP alustas mais
COOP-i alla kuuluvad kaubamärke A ja O, Konsum ning Maksimarket kandvad poed. “Koos Saku E-ehituskeskuse ja Laagriga on meil kauplusi Harjumaal 21,” selgitab kommunikatsioonijuht Martin Miido. COOP avas veebipoe eCoop.ee mai alguses. “Registreeritud kasutajaid on esimese kahe kuuga juba tuhandetes,” räägib Miido.
“Kõige kiirem võimalus kauba tellimisest kättesaamiseni võtab 2–4 tundi. Seega, esitades tellimuse näiteks hommikul enne kella 8, toimetame kauba kohale ajavahemikus 10–12 ennelõunal. Sõltuvalt tellimuste arvust on ka veel enne kella 15 tellitud kaup võimalik kätte saada sama päeva õhtuks,” täpsustab Miido.
“Populaarsemad tooted on sarnaselt tavapoe populaarsemate toodetega, nagu piim, banaan, hapukoor, kartul ning suvisel perioodil arbuus. Veebipoe klientide ostukorv on reeglina suurem võrreldes tavapoega ning enam kui 90 protsenti ostudest ületavad 40 euro piiri. Sellest tulenevalt on keskmine e-poe ostusumma üle 40 euro. Suurimad ostud on olnud ca 10 korda suuremad,” väidab Miido.
Rimi, Prisma, Abc Supermarkets AS, RR Lektus ja Keila Tarbijate Ühistu toidu kojuviimise teenust veel ei paku.