Heategevuslik saade “Kodutunne” on turule tulnud oma tootesarjaga, et abivajajad rohkem aidata. Harjumaalt toetavad saadet oma toodetega kolm ettevõtet: Eesti And OÜ, Usin-TR OÜ ja Tarplani Kaubanduse OÜ
Lõppenud kevadhooajal aitas Kanal 2 heategevuslik saade “Kodutunne” 13 abivajavat perekonda 389 440 euroga. Tegu on Eesti suurima ja järjepideva heategevusprojektiga, mis aitab peresid enam kui 700 000 euroga aastas.
Heategevusliku projektina otsib „Kodutunne“ alati vahendeid, et abivajajaid veelgi rohkem aidata. Alates käesoleva aasta algusest on saade koostöös ettevõtetega tulnud välja tarbekaupadega, mis on „Kodutunde“ märgi all. Saate nimega müüakse 25 toiduainet, millest 10% läheb heategevuseks. “Pakume nii igapäevaseid toiduaineid, nagu piim, leib, pudruhelbed, majonees, heeringas, kui ka pühadelauale kohupiimatorti, marineeritud šampinjone, suupistevalikut jm. Sõltuvalt tootest oleme oma partneritega kokku leppinud, et saate eelarvesse tuleb kuni 20 protsenti müügikäibest,“ ütles Rene Kiis, kes on “Kodutunde” turundusjuht.
Saatega kursis
Harjumaalt on projektiga liitunud kolm ettevõtet: Eesti And OÜ Viimsist, Usin-TR OÜ Keilast ja Tarplani Kaubanduse OÜ Tabasalust.
Usin-TR pakub koduseid salateid, suupisteid, valmistoitu ning pagari- ja kondiitritooteid. Usin-TR müügijuhi ja -esindaja Elmo Mendeli sõnul tegi neile ettepaneku liituda heategevuseprogrammiga “Kodutunde” meeskond. Nüüd aitab Usin projekti kolme tootega: kartuli-munasalat, suupistevalik ja „Soe kõhutäis“.
“Meie usinad mõtlejad tulid toodetega välja nullist. Projekt on tore ja oleme ka ise käinud saate võttepaikadel, kus ehitatakse ja aidatakse peresid. Oleme süüa viinud nii ehitusbrigaadile kui ka teinud peredele kinkekotikesi. Me ei ole projektiga liitunud, et saaks lihtsalt kaubamärgi oma sildi peale, vaid oleme südamega asja kallal,” rääkis Mendel.
Kogu tulu abiks
Eesti And OÜ on keskendunud metsaseentele ja -marjadele. Saadet toetavad nad marineeritud šampinjonidega ja toote müük on olnud üle ootuste hea. “Šampinjonid valisime seepärast, et see oli uus toode, mida hakkasime sügisel just turustama. Müük on olnud hea, me ise ei oodanud, et talveperioodil, mil seeni rohkem süüakse, nii hästi läheb,“ rääkis Eesti And OÜ müügijuht Otto Schneider.
Eesti Andi jaoks tähendab „Kodutunde“ toode ainult reklaami, sest suuremalt jaolt antakse kogu tulu ära. “Hiljuti käisime Viljandi all võtetel ja see näitas, et seisame õige asja eest,” lisas Schneider. Ettevõttel toimusid käesoleval nädal läbirääkimised juba järgmiste “Kodutunde” toodetega väljatulemiseks. Esialgu tiirlevad mõtted külmutatud metsaseente ja -marjade ümber, kuid see pole veel kindel.
Tarplani Kaubanduse OÜ tegeleb majoneesi ja selle põhiste kastmetega. “Kodutunde” jaoks tuldi veebruaris välja lahja majoneesiga. “Meie toodete portfellis on lahja majonees, mida kasutavad kulinaariaköögid ja sellest sai tehtud 900-grammine “Kodutunde” sildi all olev toode,” rääkis Tarplani müügijuht Aet Sildveer.
Sildveer, kes on 26 aastat aktiivselt müügiga tegelenud, tunneb Eesti maitset ja turgu. Tema sõnul oleks “Kodutunde” abistajaid rohkem, kui tooted oleksid tarbijale meelepärasemad. “Minu arvamus on, et praegused tooted on sellised, mis ei ole väga populaarsed Eesti tarbijate seas. Abistamist oleks kindlasti rohkem, kui oleks valitud õiged tooted. Turunduslikult on veel vaja palju tööd teha. Tänapäeval vaatavad kõik, mida nad koju ostavad,” lisas Sildveer, kelle sõnul on Eesti tarbija üsna trenditeadlik.
Lisaks trendikusele peavad ettevõtted arvestama maa- ja linna inimese erinevaid maitse-eelistusi. “Tallinnas on majonees suhteliselt ebapopulaarne, aga maapiirkondades on see tegija,” nentis Sildveer.