Pühapäeva õhtul kella 19.40 paiku teatati liiklusõnnetusest Tallinna-Tartu mnt 59. kilomeetril, Kose vallas Ardus. Toimus laupkokkupõrge veoauto ja sõiduauto vahel ning avariis sai viga sõiduautos olnud inimene, kelle abistamiseks tuli päästjatel ta autost välja lõigata.
Politsei selgitas, et Toyotat juhtinud 70-aastane mees oli raskes joobes. Ta sai avariis raskemalt viga ning viibib haiglaravil, veoautojuht viga ei saanud.
Põhja prefektuuri avariipolitseinik Aleksei Vesternin ütles, et esialgsetel andmetel kaldus Toyota Corollat juhtinud 70-aastane mees vastassuunda. „Kui veoauto Scania juht nägi oma suunavööndis lähenevaid autotulesid, püüdis ta avarii ennetamiseks teha Toyotast kõrvalepõike vastassuunavööndi kaudu, ent siis vajus Toyota mõnevõrra tagasi oma suunavööndi poole ning kahe sõiduki kokkupõrget ei olnud võimalik enam vältida,“ kirjeldas ta.
Vesternin lisas, et veoauto ees liikus veel üks sõiduauto, mille juht keeras ohuolukorda nähes oma masina avarii vältimiseks paremale bussipeatuse taskusse. „Masin paiskus kergelt üle äärekivi, kuid juhi kiire reaktsioon tagas, et ei tema ega tema masin viga ei saanud,“ märkis ta.
„Saime õnnetuspaigal töötades info, et avariis osalenud Toyotale sarnanenud sõiduk olevat mõni tund varem Kose vallas teinud ohtlikke manöövreid ning rihtinud kergelt ära ühe BMW stange. Kuigi BMW juhile tundus asi kahtlane, püüdis ta ise piirkonnast masinat leida, ent kahjuks ei andnud juhtunust politseile teada. Kas tegu oli sama autoga, mis hiljem Ardus veoautoga kokku põrkas, on veel selgitamisel,“ ütles ta.
Nii Toyota kui veoauto juhil on juhtimisõigus, veoautol olid all nõuetele vastavad lamell- ja Toyotal naastrehvid. Avarii üksikasjade uurimiseks alustati menetlust.
Politsei palub kõigil, kes juhtusid seda liiklusõnnetust pealt nägema, võtta ühendust politsei infotelefonil 612 3000.
Vesternin rõhutas, et olgu tegu joobe, väsimuse või muudeasjaoludega, mis juhi sõiduvõimekust piiravad ja liiklusohtu suurendavad, tuleks igal juhul politseile ennetavalt sellistest sõidukijuhtidest teada anda. „Kui info laekub aegsasti, saab patrull jooksvalt autojuhti kontrollida ning välistada, et ta end või teisi edasisel sõidul ohtu paneb,“ soovitas ta.