Ratas registrisse ja vargakindlaks (0)
Bike-ID turundusjuht Kadi-Riin Leisalu tutvustamas elektronmikroskoobiga mikromärgistust. 
Eestis varastatakse hinnanguliselt igal aastal ligi 10 000 ratast, kuid politseile teatakse ohviuuringute andmeil vargusest vaid 1/10 juhtudest. Enamasti puudub omanikel ratta kohta elementaarne info, mistõttu on menetlus raskendatud. Seda kõike aga talletab Bike-ID.

Bike-ID on jalgrataste register ja varakaitselahendus, mille andmebaasiga on liitunud üle 5000 inimese. Euroopas varastatakse aastas 3,5 miljonit ratast (kuus ratast minutis) ja Bike-ID eesmärk on seda arvu vähendada, ennetades vargusi erinevate turvaelementidega.

Kui jalgratas on varastatud, on kerge kaotada eelmise omaniku jäljed rattalt. Piisab, kui maha lihvida ratta registrikood ning sõiduvahendit saabki juba maha ärida. Kui omanik ei tea rattaraami numbrit ja tal pole fotot jalgrattast, on politseil raske kannatanut aidata – missugust ratast täpselt otsida?
Praegused Eesti seadused ei kohusta ratta omanikke rattaid registreerima ja see teeb varastamise lihtsaks. Eelmisel aastal registreeriti Harjumaal 59% kõikidest Eestis toime pandud vargustest.

Ennetamaks rataste vargust, pakub Bike-ID oma kodulehel (www.bike-id.eu/) tasuta jalgrattaregistrit, kuhu saab hoiustada ratta esmase info, mis raskendab varaste tööd. Registris saab näha ratta staatust, kas see on kaotatud, varastatud või muu saatusetuules. Lisaks registrile on rattaid võimalik turvakleebistada ja -märgistada.

Mikromärgistuse komplekt

Rattavarguse ennetamist saab tõhustada mikromärgistuse komplektiga. “Mikromärgid on liivaterasuurused titaanist mikroosakesed, mida saab kanda ratta erinevatele osadele,” tutvustas toodet Bike-ID turundusjuht Kadi-Riin Leisalu. Komplektis on u 300 märki, mida raamilt palja silmaga ei näe. Komplekti kuulub veel turvakleebis, mis on rattal visuaalseks tõestuseks, et ratas on registrisse kantud. “Kleebis hakkab kaugelt silma, aga märgid nõuavad mikroskoobiga spetsiaalset otsimist,” seletas Leisalu kahte turvaelementi. Nii kleebise kui ka mikromärkide eemaldamine tähendab vargale palju lisatööd, mis kahjustab ka ratta välimust.

Järgmisena Saksamaa

Bike-ID alustas tegevust tänavu mais ja valiti juulikuus Berliini startupbootcamp 250 ettevõtte seast 11 parima sekka. “Eesti inimesed on uute asjade suhtes skeptilised, kuid Bike-ID on laienemas Saksamaale ja tahab kokkuvõttes luua üleeuroopalise rattaregistri,” rääkis Leisalu ettevõtte hetke tegemistest.
Tänaseks ei ole varastatud ühtegi Bike-ID ratast.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.