Möödunud aastal esimest korda korraldatud Harju Rally toimub tänavu mai viimasel nädalavahetusel. Nagu mullugi kuulub maakonna nime kandev ralli Eesti meistrivõistluste sarja ning on tänavuse hooaja esimene kruusaralli. Start ja finiš asuvad taas Rae vallas Peetris.
Mullu maikuu viimastel päevadel korraldatud ralli möödus korraldajate jaoks igati positiivselt. Juba siis oli selge, et tegu pole ühekordse üritusega. Maavanem Ülle Rajasalu ütles toona ralli pidulikul lõpetamisel, et Harju maakond vajab sellise mastaabiga ja hästi korraldatud autospordisündmust. Harju Rally korraldusmeeskonna liige Janno Herti sõnul kinnitas ta juba mullu maavanemale, et tegu pole ühekordse üritusega, vaid et plaanid on tehtud kolmeks aastaks.
Hiljuti sõlmisid Harju Rally korraldajad koostöölepingu Neste Oil`iga, kes hakkab võistluse nimisponsoriks. Seega kannab tänavune võidukihutamine nime Neste Oil Harju Rally 2015.
Janno Herti sõnul sõlmiti kütusegigandiga leping kolme aasta peale, mis tähendab, et Harju Rally toimub veel vähemalt kolmel aastal
Samas piirkonnas
Nagu mullu asub ralli keskus Jüris, kus on ka ralliautode hooldusala. Ralli start ja finiš asuvad Peetri alevikus. Programm on samamoodi üle ehitatud nagu aasta tagasi – reedel, 29. mail, ralli esimesel päeva õhtupoolikul sõidetakse üks publikukatse. Laupäeval liigub ralli edasi pikematele katsetele. Kokku sõidetakse tänavu üheksa kiiruskatset.
Janno Herti sõnul on katsetel mõned muudatused, et oleks põnevam. Samas tunnistab ta, et siinkandis on keerulisem kruusarallit pidada kui näiteks Lõuna-Eestis. „Kui võrrelda Harjumaad Lõuna-Eestiga, siis siin on rohkem otsimist, sest seal on iga kruusatee sõitja jaoks põnev. Siin tuleb hoolikamalt valida, lisaks on Harju tiheasustusalasid,“ ütles ta.
Katsed toimuvad samas piirkonnas kui mullugi – Rae, Raasiku ja Kose vallas.
Ralli korraldajad soovitavad võistlust vaatama tulla kogu perega, sest näiteks Jüri tehnopargis asuvas hooldusalas on võimalik uurida lähemalt ka võistlusautosid.
Kruudale kaardilugejaks
Kuivõrd registreerimine võistlusele algab aprilli lõpus, siis praegu ei saa nimesid välja hõigata. Herti sõnul on aga kindel, et osa võtab rallist Eesti meistrivõistluste paremik. Kui mullu oli stardis 79 võistluspaari, siis tänavu sihitakse sama numbrit. „M ei saa üle 90 võistkonna starti lubada, kuivõrd teenindusalale ei mahu rohkem autosid,“ selgitas Hert.
See, et võistlustel on nüüd nimisponsor Neste Oil`i näol, annab tema sõnul rallile palju juurde. Nii näiteks saavad kütusefirma kliendid tarbijamängus osaledes võimaluse asuda Harju Rally starti Eesti ühe tuntuma rallisõitja Karl Kruuda kaardilugejana. Mängus osalejate seast loositakse välja üheksa inimest, igaüks saab ühe kiiruskatse jagu Kruuda kaardilugejana tegutseda. Kruuda tulemus ametlikku protokolli ei lähe, küll on võistluse jaoks talle tellitud tehasest tuliuus Škoda Octavia RS.
Herti sõnul üritatakse iga aastaga muuta võistlust atraktiivsemaks nii võistlejatele kui pealtvaatajatele. Kui mullu korraldati Harju Rally entusiasmist, et oleks uus võistlus lisaks, siis nüüd soovitakse igal aastal rallile midagi uut lisada.
Mullu võttis Harju Rally`l võidu Venemaa paar Aleksei Lukjanuk-Aleksei Arnautov.