Aprillis alanud Rapla tee remont on jõudnud tänaseks nii kaugele, et 25. juunil alustatakse liiprite ning rööbaste vahetamist. Kogu 70-kilomeetrise lõigu uuendamine lõppeb järgmise aasta 31. oktoobriks.
OÜ Go Track alustas Hagudi lähedal Liiva-Rapla raudteelõigu remonditöid aprillis. Tööde maksumus on 13,1 miljonit eurot, millest 10 miljonit katab Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond.
Esimene etapp algas 18. aprillil. Saastunud ja mittekõlbuliku killustiku eemaldamiseks tellis Go Track Valgevenest spetsiaalse ballastieemaldusmasina, mis suudab ühe ööga eemaldada killustiku keskeltläbi 200-meetriselt raudteelõigult.
Milline on tööde seis praegu, rääkis Harju Elule Go Groupi kommunikatsioonijuht Marko Paloveer.
Kus praegu Tallinna-Rapla raudteel töid tehakse?
Tallinna-Rapla lõigul tehakse töid praegu Kiisa-Liiva lõigul. Tööde käigus eemaldatakse raudtee pealisehituse alt vana ja saastunud ballastmaterjal ning asendatakse uue killustikuga. Vana ballastmaterjali on kogu Tallinna-Rapla lõigu ulatuses eemaldatud tööde esimese etapi käigus alates aprilli teisest poolest ning järgmisel nädalal on planeeritud tööde jõudmine sellisesse järku, kus vana killustikku eemaldav spetsiaalne masin jõuab Liivale oma “sihtpunkti” ja lõpetab selle töö. Töid teeb Go Track.
Kas tööd on graafikus? Milline on raudtee seisukord Tallinna ja Rapla vahel?
Tööd on kenasti graafikus. Raudtee olukord Tallinna ja Rapla vahel on praegu erinev. Kohati vahetatakse välja lisaks vanale killustikule kogu pealisehitis ehk liiprid ja rööpad, kohati vahetatakse ainult liiprid ja mõnes kohas ainult rööpad. Raudtee senisest olukorrast tingituna oli osal lõikudel kehtestatud ka ajutine kiirusepiirang. Pärast remondi lõppu on kiirusepiirangute kehtestamise vajadus nullilähedane.
Millised on järgmised lõigud, mis uuendamisele lähevad?
Juuni lõpus algab tööde teine etapp ehk hakatakse välja vahetama liipreid ja rööpaid. Teise etapi töödega alustatakse 25. juunil Kiisa-Kohila lõigul. Sel konkreetsel lõigul läheb vahetusse kogu pealisehitus.
Kuidas paraneb liiklus ja selle kvaliteet raudteel?
Rongireisija hakkab võitma sõiduajas. Tallinna-Rapla vahelise lõigu sõiduaeg muutub kuue minuti võrra lühemaks ning sellest saavad kasu needki, kes kaugemale sõidavad. Samuti muutuvad kiirused. Tallinna-Rapla lõigul saab pärast remonti sõita kuni 120 km/h. Praegu ei ole see võimalik.