Selle nädala esmaspäeval algasid suuremad remonditööd projekti „Tallinn-Keila-Paldiski ja Keila-Riisipere raudtee kapitaalremondi II etapi“ raames.
Töödega alustatakse Riisipere jaamast. „Alates 30. aprillist tehakse raudteetöid Riisipere jaama läänepoolses osas, arvestades tööde iseloomu, võib seda pidada Riisipere-Turba raudtee taastamise alguseks,“ ütles AS Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin. „Selleks, et tagada suuremad sõidukiirused Turba suunal, ehitatakse Riisipere jaama läänepoolne suund täiesti ringi. Muutub jaama peatee asukoht, rajatakse uus muldkeha ja raudtee pealisehitus, eemaldatakse olemasolevad pöörmed ning paigaldatakse uued pöörmed uude asukohta.“
Remonditööde teostamise ajal Riisipere jaamas rongiliiklust ei toimu, kuna töid tehakse terves jaamas. Rongid sõidavad sel perioodil kuni Vasalemmani ning sealt edasi organiseeritakse liiklust bussidega. Tööd Riisipere jaamas lõppevad 18 mail.
Riisipere jaamast edasi liigutakse töödega Keila jaama, kus rongide liiklusgraafikut see ei mõjuta. „Keila jaamas remonditakse käesoleval aastal jaamahoone äärmine tee, samuti on suve teises pooles kavas alustada töödega uue reisiplatvormi rajamiseks veetorni äärsele maa-alale,“ ütles Riho Vjatkin. Uus platvorm võimaldab paindlikumalt organiseerida reisirongiliiklust ja suurendada väljumiste arvu.
Suured ehitustööd toimuvad juunist septembrini ka Tallinna ja Pääsküla vahelistel lõikudel. Tööd on planeeritud järk-järgult kogu raudtee lõigul, mistõttu olemasolev kaheteeline lõik on kasutusel üherajalisena nii Balti jaamast väljuvatele kui ka saabuvatele rongidele. Osa rongide asemel on käigus asendusbussid. Samuti on remondiperioodil kasutusest väljas remonditava tee poolsed platvormid.
Info muudatuste ja transpordikorralduse kohta kajastatakse jooksvalt Elroni kodulehelt www.elron.ee, samuti paigaldatakse info peatuskohtade stendidele.
Kapitaalremondi käigus vahetatakse välja kogu raudtee pealisehitis ehk ballast, rööpad ja liiprid. Vajadusel laiendatakse muldkeha ning suurendatakse kandevõimet ja remonditakse ülesõidukohad. Kogu projekt hõlmab kokku töid 42 kilomeetril, jaamades vahetatakse välja 47 pöörangut.
Kapitaalremont tagab selle, et lõigul on võimalik reisirongide kiiruseid tõsta kuni 120 km/h, mis tähendab reisijatele ajavõitu.