Swedbank avas Loksa bussijaamas kahel päeval nädalas töötava pangapunkti. Veidi enam kui neli aastat tagasi suleti linnas sama rahandusasutuse kontor ning see asendati bussiga. Viimast pidid aga kohalikud ootama lageda taeva all ja iga ilmaga.
Swedbank otsustas lõpetada Loksa linna kontori töö 2011. aasta alguses. Sama aasta veebruaris ütles linnapea Värner Lootsmann: “Kolmandik eestimaalasi peab normaalse pangateenuse saamiseks sõitma kümnete kilomeetrite taha. Tänane Swedbanki soov Loksa kontor kiirkorras sulgeda, on tekitanud arusaamatust ja nördimust kõigi nende nelja-viie tuhande inimese seas, kes täna on selle harukontori kliendid.”. Pangale anti üle ka Kuusalu valla ning Loksa linna inimeste protestiallkirjad. Sellest hoolimata sulges kontor 1. aprillil 2011 uksed.
Neljapäev ja reede
2. juulist töötab Swedbank jälle aadressil Tallinna maantee 49 ehk bussijaama rendipinnal. Miks oli tarvis esindus neli aastat tagasi sulgeda? “Pangateenuseid kasutada soovivate klientide hulk oli kahanenud sääraseks, et meie igapäevane kohalolek ei olnud enam otstarbekas. Buss tundus olevat piirkonna klientide arvule ja vajadustele sobiv lahendus,” seletab Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask.
Ta ütleb, et linnas pole pank taasavanud kontorit, vaid muutnud töökorraldust. Põhjuseks oli soov pakkuda linnaelanikele sobivamat kohaloleku aega ning sagedust. “Arvestades, et kliendid meid jätkuvalt sinna vajavad, otsustasime avada pangapunkti,” ütleb Siilivask. Esindus on avatud neljapäeviti kell 13-17 ja reedeti kell 9-13. Klient saab teha ise tehinguid ning kohal on ka nõustaja. Töötab kaks pangaarvutit. Samas on ka automaat, millele on ligipääs ööpäev läbi. Automaadist saab võtta sularaha ja seda ka arvele panna. Pangabuss enam linna ei sõida.
Bussi oodati iga ilmaga
Swedbankil on Harjumaal praegu kaks kontorit, mis asuvad Keila ja Kallaveres. Lisaks Loksale töötab pangapunkt ka Kosel. Kas esindusi plaanitakse veel avada või hoopis sulgeda? “Hetkel selliseid plaane ei ole,” vastab Mart Siilivask.
Loksa päästekomando pealik Mait Kröönström ütleb, et kindlasti on Loksal pangaesindust vaja. Ta möönab, et nooremad saavad rahaasjad aetud netipangas, kuid vanematele inimestele on buss ning praegune esindus ainuke lahendus. Nüüdsest on pangapunkti näol tegemist parema ja mugavama lahendusega klientidele. “Pangabuss oli ikka suhteliselt kehv lahendus. Seda oodates pidid inimesed seisma lageda taeva all. Ise ma bussi teenust ei kasutanud. Kuid mööda sõites oli pea alati järjekorda märgata,” räägib Kröönström.
VÄRNER LOOTSMANN
Loksa linnapea
Panga kokkuhoiu meede ei olnud loomulikult meeltmööda ei panga klientidele ega Loksa linnavalitsusele. Pangateenust püüdsid linnavalitsus ja pank parandada küll pangabussi graafikute tihendamisega. Mida aga muuta ei ole võimalik, on teenuste osutamise tingimused. Oodata lageda taeva all, külma ja vihmaga, pangabussi järjekorras ei ole tervislik (mugavusest rääkimata) isegi noorele inimesele. Linnavalitsuse ja Swedbanki mõistliku koostöö tulemusena leidsime lahenduse, mis muudab pangateenuste osutamise oluliselt mugavamaks ja tänapäevasemaks.