AS Favori katuse all Vana-Narva maanteel märkab silm eriskummalise sõiduvahendi arendust. Kui tavaliselt paneb motorolleri liikuma bensiin, siis elektrimotorolleril on bensiinipaagi asemel kopsakas aku.
Indrek Korjus (27) õpib Tallinna Tehnikaülikoolis masinaehitust, tootearendust ja tootmistehnikat. Igapäevaselt sõidab ta Mustamäelt Maardusse tööle ja hiljem töölt koju elektrimotorolleriga. Päevaseks läbisõiduks tuleb nõnda 52-54 kilomeetrit.
Elektrilise kaherattalise projekti hakati arendama kuus aastat tagasi väiksemate mopeedide näol. Algul oli paar entusiasti, nendega sattus ühise laua taha Favori omanik Almar Proos.
Väiksemaid mopeede toodeti paarikümne ringis. „Sealt tuli idee teha natukene suurem, mootorratta moodi roller, nagu ise armastame öelda – elektriline minimootorratas,“ selgitab Indrek. Selle prototüüp, millega käidi isegi Hannoveri messil, valmis kolm ja pool aastat tagasi.
Rollereid on seni müüdud viiekümne ratta ringis. Masinal on 2-kilovatine mootor, mis annab kiiruseks kuni 45 km/h.
„Põhifookus on riist- ja tarkvaral, mis seda asja juhib,“ seletab Indrek. „Kui kasutada laadijat, mis on rattaga kaasas ostmishetkel, sellega laeb täiesti tühja ratast kuni kaheksa tundi.“ Aku peab vastu 1500 laadimistsüklit.
„Eks see turg ole alles kasvav. Kui inimeste teadlikkus kasvab, kui tehnoloogia Euroopas jõuab massidesse, kui akude ja muu elektroonika komponentide tootmine on nõudluse tõttu suuremaks läinud ja hinnad alla tulevad, siis seda rohkem on neid inimesi, kes hakkavad kaasa nende asjadega mõtlema,“ arvab Indrek elektrirolleri tuleviku kohta.