Maanteeameti 2015. aasta üks suurimaid ehitusprojekte, Kurna liiklussõlm Tallinna ringteel, sai valmis. 18 kuud väldanud ning 18,3 miljonit eurot maksma läinud ehitustöid rahastas 85% ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.
Kurna liiklussõlme valmimisega jätkus Tallinna ringtee väljaehitamine kaasaegseks, I klassi tingimustele vastavaks maanteeks. Tallinna ringteel on meie põhimaanteedest kasvanud liiklussagedus enim, viimase kümne aasta jooksul pea 50%. Ööpäevas liikleb ringtee sellel lõigul kuni 14 000 sõidukit ning raskeliikluse osakaal on üle 10%. Koguarvult liigubki raskeid sõidukeid meie maanteedest kõige rohkem Tallinna ringteel.
Liiklejate jaoks on peamine erinevus varasemaga võrreldes radade arv sõidusuunas (2+2), takistusteta sõit ringteel (varem fooriristmik), sõidusuundade vaheline eraldusriba ning kohaliku liikluse eraldamine põhitrassist. Koos Kurna eritasandilise ristmikuga valmis neljarajaline 4,4-kilomeetrine lõik Jüri viaduktist kuni Kurna sõlmeni.
Tallinna ringtee kuulub üle-euroopalisse TENT-T teedevõrku, mis tähendab, et maanteeamet saab seda välja arendada suures osas Euroopa Liidu Ühtekuulusfondi finantseerimisel. „Lõppenud rahastusperioodil õnnestus meil rajada neljarealine lõik Luige ja Jüri vahele, viimane osa ehk Kurna liiklussõlm valmis sel sügisel. Järgmise rahastusperioodi jooksul on plaanis rajada neljarealiseks Jüri-Väo lõik, mille esimene osa, Põrguvälja liiklussõlm, on jõudmas ehitusse,“ kommenteeris maanteeameti põhja regiooni ehitusvaldkonna juht Lembit-Alo Kippar.