Mullu oktoobris allkirjastasid maanteeameti ja AS-i Nordecon esindajad ehituslepingu, mille järgi rekonstrueeritakse Keila piiril Tallinna-Paldiski maantee 4,6-kilomeetrine lõik. Muu hulgas rajatakse ka uued sillad. Ehitustööd on nüüdseks jõudnud sildade rammimise ja sammaste ehituseni.
Tallinna-Paldiski tee uuendus maksab 6 612 480 eurot ja 85% rahast tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist. Peatöövõtja on AS Nordecon. Sildade ehitus läheb koos käibemaksuga maksma 1,44 miljonit eurot.
Maanteeameti Põhja regiooni ehitusosakonna projektijuht Kalju Lõokese sõnul alustas Nordecon silla ehitustöödega möödunud aasta detsembris, kui keskkonnaamet väljastas vee-erikasutusloa. “Praeguseks on rammitud esimese silla raudbetoonist vaiad, töö jätkub sammaste ehitusega,” täpsustab Lõokene.
Vesi liiga kõrgel
Kas tööd kulgevad nii nagu plaanitud või on tulnud ette ka takistusi?
Lõokese sõnul on kõige suurem katsumus seotud ilmaga. Tööde kulgu on kõige rohkem häirinud jõevee kõrge tase. “Tavapäraselt on talvel jõe veetase madal, kuid viimase kahe kuu jooksul on olnud veetase jões väga kõrge,” lisab ta.
Praegu rajatava silla valmimistähtaeg on 6. detsember 2015. Mõlemad sillad on kolmeavalised ja nende pikkus on 47,3 meetrit. “Mõlemal sillal on kaks 3,5 meetri laiust sõidurada. Lisaks teisel sillal 2,5 meetrit lai kergliiklustee,” selgitab Lõokene.
Ehituse tõttu muutub Uus-Paldiski maantee liikluskorraldus. Praeguste plaanide kohaselt suunatakse esimesele sillale ajutise liikluskorraldusega liiklus tänavu juunis. Seejärel alustatakse vana silla lammutamise ja selle kohale uue rajamisega.
Kergliiklustee linnani
Liiklust sellel lõigul ei suleta, vaid piiratakse kiirust. Vastavalt vajadusele kasutatakse eri suundade sulgemiseks reguleerijaid ja valgusfoore. Suuremad piirangud jäävad teetöödeks enim sobivasse aega ehk ajavahemikku maist kuni septembrini.
Mõlemad sillad on projektijuhi sõnul ühesuunalised. Ristmikud ehitataks ringteega ja Luha tänavale rajatakse samuti ringristmikud. “Tutermaalt alanud Paldiski maantee kergliiklustee jätkub kuni Keila linna Luha tänavani. See kulgeb sildade alt ja teise silla pealt,” ütleb Kalju Lõokene.