Harjumaa tänavustest ehitustest maanteedel, sildadel ja ristmikel rääkis Harju Elule maanteeameti põhja regiooni ehitusvaldkonna juht Lembit-Alo Kippar. Tema kinnitusel on suurim lõpetatav objekt mullu alustatud Kurna liiklussõlm. Teine suurehitus on Keila-Valkse teelõik ning sillad üle Keila jõe.
“Kurna liiklussõlme ehitusega jätkub Tallinna ringtee väljaehitamine I klassi tingimustele vastavaks maanteeks, kus sõidusuundade (2+2) vahel on eraldusriba ning kohalik liiklus on põhitrassi omast eraldatud. Koos eritasandilise ristmikuga ehitatakse neljarajaliseks Tallinna ringtee 4,4-kilomeetrine lõik olemasolevast Jüri eritasandilisest ristmikust kuni Kurna sõlmeni,” selgitas Kippar.
Ringteega ristuv Kurna-Tuhala maantee liiklus suunatakse viaduktile, mis viib üle põhimaantee. Sama ristmiku juurde ehitatakse ka jalg- ja jalgrattatee viadukt ning Kurna küla juurde ringtee alt läbi minev jalg- ja jalgrattatee tunnel.
26 miljonit eurot
“Projekti sisse mahub ka ringteega ristuva Kurna-Tuhala maantee 2,7-kilomeetrise lõigu ehitamine kaherajaliseks III klassi maanteeks, 1520 meetrit jalg- ja jalgrattateid, 4,2 kilomeetrit koguja- ja juurdepääsuteid ning 480 meetrit müratõkkeseinu,” lisas Kippar. Kokku on tööde hind 20 miljonit eurot ning partnerid AS Ehitusfirma Rand ja Tuulberg ning OÜ RTS Infraehitus. 85% lepingusummast tuleb EL-i Ühtekuuluvusfondist.
Liiklussõlme ehitus sunnib lähinädalatel muutma oluliselt liikluskorraldust Kurna-Tuhala ristmikul.
Lääne-Harjus jätkuvad tööd Tallinna-Paldiski maantee Keila-Valkse lõigul. “Tööde valmimise tähtaeg on tänavu ning sealhulgas valmivad ka Keila jõe sillad. Lepingu hind on 6,6 miljonit eurot ning lepingupartner Nordecon AS. Kogu projekti maksumusest tuleb 85% EL-i Ühtekuuluvusfondist,” selgitas ehitusjuht.
Kahe silla remont
Lisaks suurematele objektidele uuendatakse teed kümmekonnal lõigul. Nii on plaanitud Tallinna-Paldiski maantee 37.-47. kilomeetri rekonstrueerimine. Alustatakse Tallinna ringtee Põrguvälja liiklussõlme ehitust ning Tallinna-Rannamõisa-Kloogaranna tee (kilomeetrid 26-36) uuendamist.
“Jätkub Tallinna-Rapla-Türi tee 15.-24. kilomeetri rekonstrueerimine. Algab Lagedi-Aruküla-Peningi tee 2,3-4,8 kilomeetri uuendamine. Lisaks ka Ääsmäe-Rohuküla maantee esimese 18 kilomeetri rekonstrueerimine,” lisas ehitusjuht.
Taastusremondid on plaanitud Tallinna-Pärnu, Tallinna-Rannamõisa ning Järveküla-Jüri teedele. Remonti lähevad Otiveski sild ja Vaida jalakäijate sild. Lisaks saab 32 kilomeetrit kruusateid musta katte alla.
Ääsmäe-Kernu teelõik saab möödasõidurea
• Maanteeameti planeeringute osakonna projektijuht Mart Michelis ütles, et Tallinna-Pärnu maantee 28.-37. kilomeetri ehk Ääsmäe-Kohatu lõigu tehniline projekt on olemas.
• Ehitusleping plaanitakse sõlmida sellel aastal. “Põhiline ehitus peaks jääma järgmisesse aastasse,” ütles Michelis. Kogu lõigu ehitus on teehoiukavas märgitud aastateks 2015-2017.
• Praegu on kavandatud Ääsmäest Kernuni kuus uut lõiku. Nende vahele jäävad ristmikud ja üleminekulõigud 2+1-lt 1+2-le.
• Michelise kinnitusel näitavad Rootsi kogemused isegi kuni 80% hukkunute arvu vähenemist sellistes lõikudes.
• Ääsmäe-Kernu lõigu väljaehitamine võib maksta kuni 1,2 miljonit eurot.