Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupi majandustulemused olid aasta esimeses kvartalis tugevad – kontserni müügikäive kasvas 11,2 protsenti 37,79 miljardi Taani kroonini (ligi 5,1 miljardit eurot), kogu grupi lõikes müüdud jookide maht kasvas 0,8 protsenti ning keskmine müügihind hektoliitri kohta 10 protsenti.
Carlsberg Grupi tegevjuhi Cees’t Harti sõnul on grupp saavutatud tulemustega rahul, sest esimene poolaasta oli grupi jaoks küllaltki väljakutseterohke. „See on esimene aasta, mil oleme rakendanud oma uut strateegiat SAIL’27, ning jätkasime investeerimist fookusega kontserni pikaajalisel heaolul ja kasvupotentsiaalil, seda hoolimata kulubaasi märkimisväärsest suurenemisest. Meie ettevõtte strateegiline seisund paraneb jätkuvalt – seda kinnitab nii meie rahvusvaheliste preemiumbrändide edu kui ka jätkuv kasv Aasia võtmeturgudel. Tänu esimese poolaasta tulemustele tõstsime ka oma tuluootusi ja käivitame uue 1 miljardi Taani krooni (134 miljonit eurot) suuruse aktsiate tagasiostuprogrammi,“ rääkis Cees’t Hart.
„Juunis saime rahulolutundega teatada Baltika tehaste müügist. Ent pea koheselt pärast seda šokeeris meid teade, et ettevõtte juhtimine anti Venemaa presidendi korraldusega üle sealsele riigiasutusele. Hindame praegu kujunenud olukorda ja selle ülimalt ootamatu liigutuse õiguslikke tagajärgi ning otsime viise oma varade ja ettevõtte väärtuse kaitsmiseks,“ kommenteeris Cees’t Hart juulis avaldatud Vladimir Putini dekreeti, millega anti Baltika tehased Venemaa Föderaalse Riigivara Haldamise Agentuuri ajutise juhtimise alla.
Carlsberg Grupi orgaaniline müügikäive kasvas aastatagusega võrreldes 11,2 protsenti 37,8 miljardi Taani kroonini (raporteeritud käibekasv oli 6,6 protsenti). Lääne-Euroopa turud näitasid 9,2-protsendilist, Aasia turud 11,7-protsendilist ning Kesk- ja Ida-Euroopa piirkond 16,3-protsendilist kasvu.
Tegevuskasumit – 6,27 miljardit Taani krooni ehk 901 miljonit eurot – mõjutasid tugevalt kulude inflatsioon ning suurenenud müügi- ja turundusinvesteeringud.
Müüdud jookide – nii õlled kui muud joogid – maht kasvas aastatagusega võrreldes 0,8 protsenti ja ulatus 64,8 miljoni hektoliitrini. Lääne-Euroopa müüdud jookide mahud näitasid 2,1-protsendilist langust, Aasia 4,8-protsendilist kasvu ning Kesk- ja Ida-Euroopa mahud -1,9 protsendilist langust.
Joogitootja preemiumbrändidest kasvas Tuborg kolm, Carlsberg üks, 1664 Blanc viis ja Brooklyn 52 protsenti. Keskmine müügihind hektoliitri kohta kasvas 10 protsenti. Alkoholivabade jookide kogumüük langes poolaasta arvestuses ühe protsendi, kuid teise kvartalis näitas see segment kaheprotsendilist kasvu.
Carlsberg Grupp kinnitas ka 2023. aasta kasumiootuse. Käesoleva aasta headele tulemustele tuginevalt tõstis Grupp ka käesoleva aasta kasumiootusi – Carlsberg prognoosib tänavu neli kuni seitse protsenti kasumi kasvu.
Ühtlasi teatas Carlsberg Grupi tegevjuht, et lahkub ametist ning annab teatepulga edasi uuele tegevjuhile Jacob Aarup-Andersenile. „Pärast kaheksat sündmusterohet aastat on see mul viimane kord Carlsberg Grupi tegevjuhina kontserni tulemustest teada anda. Oleme väga uhked tulemuste üle, mille oleme meeskonnana saavutanud, kaasa arvatud viimastel keerulistel aastatel. Carlsbergi pikaajalised ärivõimalused on endiselt head ja ma olen kindel, et uus tegevjuht Jacob Aarup-Andersen koos juhtkonna ning meie arvuka pühendunud töötajaskonnaga jätkavad oma tööd Carlsberg Grupi väärtust kasvatades,“ sõnas Hart.
Saku Õlletehas kuulub Carlsberg Gruppi alates 2008. aastast.