Septembris valis Tallinna ettevõtluskonkursi hindamiskomisjon välja selleaastased ettevõtlusauhindade nominendid. Kandidaatide seas on nii säravaid startijaid, parimaid töökohtade loojaid, ökouuendusi kui ka tulevikulahendusi.
Kõnekindlus on alustav ettevõte, mille eesmärk on saada lapsed läbi mängu enesekindlamalt ja selgemalt kõnelema. Idee tekkis isiklikust vajadusest, mis tõi kokku ettevõtlikud väikelaste emad.
„Meie tiimiliikme Maariti viieaastasel pojal puudus kõnes r-häälik. Logopeedi vastuvõtule polnud võimalik pääseda. Niisama harjutusi laps kaasa ei teinud, tuli leida mänguline lahendus,“ ütleb Kaili Adamson, üks ettevõtte loojatest.
Maarit jagas metallist kommikarbil pöörleva ketta sektoriteks, kuhu kleepis peale logopeedilised harjutused, ühe sektori jättis ta preemiasektoriks. Nii tekkis lapsel huvi ja hasart mängu mängida ning harjutusi teha. Puuduolev r-häälik tuli kõnesse ühe kuuga, see on väga hea tulemus.
Maarit rääkis ühel koolitusel ideest Kailile ja koos asja lähemalt uurides tuli välja, et laste kõneprobleemid ja logopeedide puudus on ühiskonnas suur probleem. Tänaseks on Kõnekindluse tegemisi märgatud ka välismaal. Hetkel tegelevad nad oma esimese hitt-toote, Kõnevurri, uue prototüübi väljatöötamisega, et suurendada tootmisvõimekust. Käivad tööd esimese sihtriigi, Saksamaa, turule minekuks.
Pisikesest ettevõttest suurima töökohtade looja nominendiks
Fractory on ettevõte, mis viib insenerid kokku tootmisvõimekusega metallitööstuses. „Eesmärk on muuta tööstust jätkusuutlikumaks. Fractory sai alguse viis aastat tagasi Tartus, kui kolm noort asusid ehitama pilveplatvormi, mis lihtsustab metallitööstuses ostu- ja toodete tellimise protsessi. Tänaseks on meie meeskond kasvanud 88 töötajani ja meil on kontorid Eestis, Inglismaal, Soomes kui ka USAs,“ räägib Fractory personalijuht Marian Kuusemäe.
„Tallinnas oli meeskond 2021. aasta juunis veel seitsmeliikmeline. Viimase aastaga oleme kasvanud 21 töötaja võrra. Meie töötajatel on igapäevaselt võimalik kaasa lüüa rahvusvahelises eduloos ja muuta oma tegevustega ühe valdkonna toimimist efektiivsemaks ja kasumlikumaks. Kuna suur osa meie töötajaskonnast on varasemalt töötanud tootmisettevõtetes, siis on täna neil võimalik oma teadmisi ja kogemusi jagada aktiivselt liikuvas ja innovaatilises startup-maailmas,“ ütleb Marian.
„Hea töösuhe eeldab eelkõige usaldust, avatust ja koostööd. Ma usun, et oleme Fractorys suutnud luua keskkonna, kus me neist alustaladest lähtume. Oluline on ka ühine eesmärk, mis igapäevaselt kannustab kõiki meeskonnaliikmeid ja hoiab suuremat sihti silme ees,“ lisab ta.
Tesla rooli vähem kui viie minutiga
Beast Rent on mobiiliäpp, mis võimaldab inimestel rentida Tesla vähem kui viie minutiga, see on kontaktivaba 24/7 renditeenus, mille eesmärk on tuua kõigile lähemale vingem, mugavam ja keskkonnasäästlikum autorendi kogemus.
Ettevõte pakub rendiks erinevaid Tesla sõidukeid ööpäevaringselt, võimaldades alternatiivi auto omamisele, mis omakorda aitab vähendada sõidukite hulka liikluses, optimeerida parkimist ning tänu Teslade täiselektrilisele loomusele vähendada märkimisväärselt nii õhu- kui ka helisaastet.
Rentides sõiduki Tallinnast, on kasutajal võimalik see tagastada nii Tartus, Pärnus kui ka Riias või Vilniuses ning vastupidi.
Idee sündis rahulolematusest. Lõppematu seeria halbadest kogemustest renditeenuse pakkujatega viis loogilise järelduseni – turul ei ole teenusepakkujat, mis tegeleks kõikide puudujääkidega ning mida inimesed siiralt naudiksid. 2020. aasta veebruaris, kui asutajad Anna-Maria Mikaberidze ja Micha Mazaheri järjekordse kehva rendikogemuse osaliseks said, oli nende sõnul visiooni paremast väljavaatest lihtne luua.
„Ühe õhtusöögi ja kahetunnise mõtete põrgatamise tagajärjel sai kiirelt selgeks, et Beast, millel too hetk veel nimegi polnud, peab saama reaalsuseks. Õhtusöögist vaid mõned kuud hiljem renditi ettevõtte veebilehe kaudu esimesed Teslad, sama aasta detsembri keskel käivitati Beasti mobiilirakendus.
Tänaseks on Beast Rent rakenduse alla laadinud enam kui 50 000 inimest. Teslasid on renditud enam kui 7600 korda, sõidetud rohkem kui 1,3 miljonit kilomeetrit ning sellega välditud 195 tonni CO2 saastet.