Odavpoodide kett A1000 Market võttis vastu otsuse mitte hakata hindasid juba sel aastal tõstma, vaid uue käibemaksuga müügisildid vahetatakse uute vastu alates esimesest jaanuarist.
A1000 Marketi juhi Tarmo Lauringu sõnul ei ole mitu kuud varem hindade tõstmine tarbija suhtes aus. „Miks peaksid inimesed kinni maksma selle, et kaupmehed ei suuda oma silte ära vahetada. Hindade varane tõstmine on ikkagi valik ja sisuliselt on kummaline, et kuigi kõrgem maks kehtib jaanuarist, siis saavad inimesed selle eest arve juba novembris. Pole ju kuskilt kuulda, et keegi vahe tarbijatele tagasi maksaks,“ ütles Lauring.
„Kuna endiselt plaanib palju ettevõtteid hinnasildid varem kallimate vastu välja vahetada – kes varasemalt, kes detsembris, siis saaks ka riik tegelikult omalt poolt hinnatõusu veidi pehmendada. Kahjuks ei leidnud näiteks siltidel kahe hinna näitamine toetust ja pigem kaitstakse tarbijate asemel regulatsiooni,“ ütles Lauring.
„Meil on iga poe sortimendis 15 000 erinevat kaubaartiklit ja kõigi nende siltide välja vahetamine alates jaanuarist võtab kuu-poolteist. Katame käibemaksu vahe üleminekuperioodil ise, mis tähendab rahaliselt vähemalt 100 000-eurost miinust. Kuigi odavpoodide juurdehindlus on kallitest kettidest enam kui poole väiksem, siis oleme ka aastaid oma kulusid väga hoolikalt lugenud ning kliente tuleb praegu tegelikult juurde,“ ütles Lauring.
„Majandus on vähemalt järgmised pool aastat languses ja ettevõtjad võiksid omalt poolt pingutada, et maksu- ja aktsiisitõusud võimalikult valutult edasi anda ning ka oma kulud üle vaadata. Praegune maksutõus on lakmuspaber – millal ja kui paljud kaupmehed hindasid tegelikult tõstavad. Inimesed peaks omalt poolt jälgima, kuidas nende toidukorvi maksumus järgmiste kuudega muutub. Samuti võiks oma väljaminekuid rohkem kaaluda ning mitte osta aasta lõpus tegelikult ebavajalikke asju ette,“ rääkis Lauring.
A1000 Market odavpoodide ketti kuulub 13 kauplust üle Eesti.